Sådan sover du bedre i sommervarmen

July 25, 2018

Varme dage giver varme nætter. Derfor kan det også blive sværere at sove, og en dårlig nattesøvn har som bekendt stor betydning for morgendagen. Du kan heldigvis tage dine forholdsregler, så sommernætterne kan bruges på at sove i stedet for at svede.

Her kommer tre gode råd til, hvad du selv kan gøre, når sommernætterne bliver for varme.

1. Brug den rigtige dyne

Faktorer som fyld og dynens varmegrad har stor betydning for, hvor varme dine nætter kan blive. Undersøg derfor, hvilken slags dyne, du sover med og udskift den til en mindre varm model, hvis det er nødvendigt. Den rigtige dyne kan nemlig gøre underværker for din nattesøvn om sommeren.

 

2. Nedkøl soveværelset

En måde at gøre de varme nætter mere udholdelige på, er ganske enkelt at lufte ud 5-10 minutter inden sengetid. Det er dog ikke nok at have et enkelt vindue åbent. Hvis du være sikker på at få et køligere soveværelse, skal du slå alle vinduer op og skabe gennemtræk. Da soveværelset typisk bliver varmere igen i løbet af natten, kan du med fordel også sove med et åbent vindue eller to i sommernatten.

 

3. Nedbring nattesveden

Der er ikke noget værre end at svede, når man skal sove. Derfor kan det være en god ide at bruge en effektiv antiperspirant. På den måde kan du reducere svedgenerne fra underarme og hænder og fødder og få en bekymring mindre, når du skal sove. Brug gerne en antiperspirant med længerevarende virkning – så behøves du ikke at tænke på dét dagen efter. Perspirex antiperspiranter giver dig en sikker beskyttelse mod sved og svedlugt og med en enkelt påsmøring, kan antiperspiranterne holde dig tør i op til fem dage.

Så selvom det er varmt om natten, behøves din nattesøvn ikke at blive ødelagt.

Sov godt!

 

Kilder:
Bedreboligliv.dk + Bolius.dk