Døjer du med svedige nætter?

July 3, 2018

Søvn har stor indflydelse på dit humør og din energi i hverdagen. Du bruger cirka en tredjedel af dit liv på at sove, vel at mærke den tredjedel hvor du gerne skulle få ny energi og overskud til den næste dag. Får du en god nats søvn med den rette temperatur, har søvnen en helbredende, forebyggende og genopbyggende virkning for din krop. En god nats søvn er derfor alfa og omega for din koncentration og ikke mindst dit velvære. Få vores råd nederst i blogindlægget til en bedre nattesøvn.

Sommerdyne – kom glad!

Hvis du ikke allerede har skiftet, så er det nu, at det er tid til at skifte til sommerdyne. Du får en bedre søvn med den rigtige dyne – en varm om vinteren og en kølig og let om sommeren. I dyneforretninger kan du finde et bredt udvalg af sommerdyner med forskellige typer fyld. Om fyldet i sommerdynen skal være med fiber, dun-fjer eller silke er smag og behag – alle fyldkvaliteterne får din sommerdyne til at føles let og lækker.

Nedkøl soveværelset!

En måde at gøre de varme nætter mere udholdelige på, er ganske enkelt at lufte ud 5-10 minutter inden sengetid. Det er dog ikke nok at have et enkelt vindue åbent. Hvis du være sikker på at få et køligere soveværelse, skal du slå alle vinduer op og skabe gennemtræk. Da soveværelset typisk bliver varmere igen i løbet af natten, kan du med fordel også sove med et åbent vindue eller to i sommernatten.

Nedbring nattesveden

Der er ikke noget værre end at svede, når man skal sove. Derfor kan det være en god ide at bruge en effektiv antiperspirant. På den måde kan du reducere svedgenerne fra underarme, hænder og fødder og få en bekymring mindre, når du skal sove. Brug gerne en antiperspirant med længerevarende virkning – så behøves du ikke at tænke på dét dagen efter. Perspirex antiperspiranter giver dig en sikker beskyttelse mod sved og svedlugt og med en enkelt påsmøring, kan antiperspiranterne holde dig tør i op til fem dage.

Og et par af de hurtige råd…

  • Ifør dig nattøj i naturlige tekstiler.
  • Kig ikke på mobil, computer og tv lige inden sengetid.
  • Drik ikke kaffe efter kl. 16.00

Sov godt!