Få et aktivt forår i det fri uden svedproblemer

July 4, 2018

Vi har taget hul på foråret, hvor vejret bliver mildere, og vi igen kan bevæge os frit rundt uden at være hæmmet af en masse varmt tøj. Motion er vigtigt for kroppens velbefindende, og frisk luft giver energi til hjernen. Vi giver dig her fire idéer til, hvordan du kan være mere udendørs og inkorporere aktive udendørsrutiner i din almindelige hverdag.

Nogle mennesker oplever i overgangen fra vinter til forår at være generet af ekstra svedlugt under armene. Hvis det også er tilfældet for dig, så prøv Perspirex Comfort.

Her får du fire råd til, hvordan du kan få meget mere af den skønne, friske luft:

  1. Lad bilen stå og tag cyklen på arbejde eller ned til din lokale købmand. Dermed får du rørt dig mere, end hvis du havde taget bilen. Du får frisk luft, der kan virke positivt på dig, gøre dig glad og i godt humør.
  2. Gå en lang tur i et grønt område nær dig. Gå enten en tur alene, kobl fra og lad tankerne få frit spil og vær i nuet, eller inviter et par veninder, venner eller kolleger med ud i naturen og medbring te i termokanden. Dermed får I både frisk luft og brugt tiden på hygge.
  3. Løb udendørs. Hvis du henover vinteren har holdt pause fra dit udendørsløb, kan du nu igen finde skoene frem og begynde at træne din løbeform op. Begynd i det små og træn dig derefter op alt efter, hvilket mål du har sat dig. TIP: Husk at løbe op af trapperne for ekstra cardiotræning.
  4. Træn i det fri. Ryk vinterens indendørstræning fra fitnesscentret ud i naturen. Brug naturens ’redskaber’ og lav øvelser på eksempelvis en træstub, brug bænkene langs stierne, og løb op og ned af trapperne. Flere parker har også udendørs sportsredskaber monteret, så benyt dig af disse, hvis de er på din løberute. Du kan også tage din yogamåtte med ud i det fri og finde et stille spot og nyde naturens ro og fuglekvidren, mens du laver ’solhilsnen’.

Hav et skønt og aktivt forår i det fri!

Du kan læse mere om vores produkter her